چه کسی را در اصفهان  به مجلس بفرستیم؟

 مهلت ثبت‌نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی به اتمام رسید. در استان اصفهان هم در این دوره 1768 نفر ثبت‌نام کردند. مدارک تحصیلی در این دوره نشان می‌دهد که در این دوره تعداد داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد بیشتر از سایر مدارک دانشگاهی و حوزوی است

 چه کسی را در اصفهان  به مجلس بفرستیم؟


مهلت ثبت‌نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی به اتمام رسید. در استان اصفهان هم در این دوره 1768 نفر ثبت‌نام کردند. مدارک تحصیلی در این دوره نشان می‌دهد که در این دوره تعداد داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد بیشتر از سایر مدارک دانشگاهی و حوزوی است. اما بیش از این که مدرک تحصیلی اولویت باشد باید دید کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند با چه برنامه‌ای در این دوره می‌توانند مردم را تشویق به انتخاب خود کنند. استان اصفهان دو دهه است که با چالش‌های مختلفی درگیر است؛ از آلودگی هوا، خشکی زاینده‌رود و فرونشست تا ریزگردها و... . استانی که نگاه کشوری به آن یک نگاه برخوردار است و همین نگاه باعث شده در این سال‌ها نسبت به مسائل و مشکلات آن بی‌توجهی شود. در این دو دهه هر بار که انتخاباتی انجام شد به‌خصوص چند دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان برای همین مسائل برنامه ارائه کردند و گفته‌اند که در صورت انتخاب آن‌ها زاینده‌رودی که از یک رود جاری به یک رود فصلی تبدیل شد را به بستر رودخانه باز می‌گردانند. گاوخونی را احیا می‌کنند. برای ریزگردها و خشکسالی اصفهان برنامه دارند و کشاورزی اصفهان را رونق می‌دهند.

اما تا به امروز استانی که جزو بیشترین تعداد نمایندگان در مجلس را دارد نتوانسته از پس این چالش‌ها بر بیاید. استان‌های هم‌جوار و برخی دیگر از استان‌های کشور با تعداد نمایندگان بسیار کمتر از اصفهان بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌هایشان را به سرانجام رسانده‌اند. به‌خصوص پروژه‌های آبی خود را اجرا کردند؛ اما هنوز پروژه‌های آبی استان اصفهان که چند دهه است از تصویب آن می‌گذرد و تأکیدات فراوانی برای اجرای آن شده در پیچ‌وخم‌های وزارت‌خانه‌ها مانده است. مردم اصفهان نمایندگان‌شان را آن‌قدر قوی ندیدند یا در حوزه ضعف و انفعال می‌بینند که نتوانسته‌اند در همه این سال‌ها با هم متحد و همدل شوند و در هر دوره یکی از مسائل استان را حل کنند تا اینجا که دیگر به‌خاطر خشکسالی و جاری نبودن زاینده‌رود نرخ فرونشست در برخی نقاط استان به مرز بحران رسیده و تالاب گاوخونی به طور کامل خشک شده و حقابه آن دو سال است که داده نشده است. ریزگردهای آن به‌وضوح شهرهای مختلف استان را درگیر کرده و بیماری‌های مختلف و سرطان و ام اس از بیماری‌های شایع استان شده است.
دیگر انتخابات و انتخاب گزینه‌هایی که مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند باشند برای استانی همچون اصفهان یک مسئله حیاتی شده است تا کسانی که تنها بر کرسی‌های مجلس بنشینند و هیچ اثری نداشته باشند.
باید مردم اصفهان به کارنامه‌های اجرایی نامزدها نگاه کنند و از انتخاب‌های لیستی و سفارشی پرهیز کنند. از آن سو هم هر یک از داوطلبان اگر می‌توانند برای احیای زاینده‌رود و گاوخونی کاری کنند و فکری برای آلودگی هوا کنند پا به میدان بگذارند و اگر واقعاً توانایی رفع این چالش‌ها را ندارند عرصه را ترک کنند تا این فرصت به کسانی داده شود که این قدرت را دارند که از حقوق مردم استان دفاع کنند و حقابه اصفهان و کشاورزان را به آنها برگردانند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار